Inspirujte se! Popisy aktivit a lekcí, které se žáky opravdu využijete.

Chcete rozhýbat žáky, probudit v nich zvídavost a úžas nad tím, jak funguje příroda a věda? S materiály z projektu MASS (Motivate and Attract Students to Science) to zvládnete!

Inspirujte se! Popisy aktivit a lekcí, které se žáky opravdu využijete.

Metodiky, aktivity i ucelené lekce jsou zpracované jednoduše a názorně, věříme, že je může využít opravdu každý učitel! http://mass4education.eu/

Mají vaši žáci při každé příležitosti v ruce mobil? Využijte jejich zájmu o digitální technologie a naučte je, jak telefony i tablety používat nejen k zábavě ale i k učení. Bude je to bavit a jejich „hraní si s mobilem“ konečně bude mít smysl.

  • Využijte digitální mapy a satelitní snímky nejen v přírodopise, ale i v zeměpise, žáci nejen získají data, ale naučí se je i analyzovat a procvičí si i hledání souvislostí i kritické myšlení a řešení problémů.Předejte své sdělení žákům originálním a zábavným způsobem. Díky vzdělávacím digitálním hrám se žáci učí, zatímco si hrají. „Hra“ simuluje události ze skutečného světa a žáci řeší konkrétní problémy. Nechte žáky třeba postavit vlastní město a řešit, jak by zajistili dodávky energie, aby to bylo dlouhodobě udržitelné nebo je vyzvěte k vymýšlení opatření a strategií, které sníží riziko povodní. Některé hry využijete i v matematice.
  • Aplikace v mobilu za vás interaktivně vyřeší probírání potravního řetězce, žáci si při aktivitě uvědomí i nebezpečnost invazních druhů. S další appkou zase prozkoumáte buňky pomocí 3D snímků, žáci rychle a názorně zjistí rozdíl mezi buňkami živočišnými, rostlinnými a bakteriálními.

V tématu Věda pro “digitální” generaci najdete příkladů a aktivit mnohem víc.

Že raději bádáte, než si hrajete s tabletem?  Právě pro vás je tu téma Badatelství pro nejmenší. Badatelsky orientované vyučování GLOBE učitelé v České republice už dobře znají, dokázali to i na konferenci k projektu MASS v Kolíně nad Rýnem, přesto věřím, že v metodice najdete aktivity a lekce, které vaši žáci ještě nedělali. Žáci se budou divit, jak žijí děti v jiných částech světa, zjistí také, jestli je zemní plyn prokletí nebo požehnání nebo prozkoumají srozumitelným experimentem erozi a její vliv na přírodu a lidi.

Pokud máte ve třídě spíše slabší žáky, doporučujeme téma Jak motivovat nejslabší žáky. Kromě praktických aktivit a lekcí tu najdete i osvědčené tipy od učitelů z osmi evropských zemí. A to už je velký balík zkušeností a nápadů, který vám věříme, pomůže zaktivizovat i ty nejzatvrzelejší. Choďte s žáky ven, vytvořte si s nimi třeba vlastní anemometr a přijďte počasí na gloub.

V projektu MASS (Motivate and Attract Students to Science) za 3 roky činnosti vzniklo opravdu hodně materiálů a my budeme rádi, když je využijete! Učte své žáky tak, aby je příroda fascinovala, rádi vám v tom pomůžeme. Potřebujete-li poradit, jak aktivity a lekce zařadit do své výuky, kontaktujte partnera projektu MASS v ČR – vzdělávací centrum TEREZA; hana.svobodova@terezanet.cz; www.terezanet.cz.

P.S.: A ještě nápad pro ty z vás, kteří máte ve třídách žáky, kteří nemluví česky, materiály vzniklé v projektu MASS jsou dostupné v 9 jazycích, stáhněte si zadání v jazyce, kterému žák rozumí a uvidíte, že se jeho aktivita i spolupráce se spolužáky se zvýší. 

Vloženo Od
Tags: Aktivity