Opak může být pravdou, přesvědčí Vás o tom projekt MaSciL. Inspirujte se a v příštím školním roce s žáky některý z více než 80 výukových materiálů, které najdete na webu www.mascil-project.eu, vyzkoušejte.
Nás v GLOBE nejvíce zaujala kapitola „Kontrastní příklady“, která ukazuje, jak různé zadání stejné problematické situace může buď poskytnout příležitost k zjišťování informací, plánování strategií řešení a přemýšlení o možnostech spolupráce nebo také nemusí, protože je strukturováno tak, že ho jsou žáci schopni vyřešit samostatně. Podívejte se například na:
Běžné zadání:
Zadání podporující Badatelsky orientovanou výuku a svět práce:
My v TEREZE věříme, že velké změny začínají od nejmenších a tady je toho důkaz – drobná změna v zadání může podpořit badatelsky orientované vyučování, využití pracovních souvislostí a hlavně přemýšlení žáků. Zkuste svým žákům měnit zadání po prázdninách i Vy, jsme zvědaví na Vaše příběhy, co se dařilo a co ne. Zatím si ale užijte volno a nechte se jen inspirovat.