Aneb shrnutí výsledků evaluace programu GLOBE
Zpětná vazba, sebereflexe a všudypřítomná otázka co zlepšit a kam se posunout, jsou dobrou praxí celé environmentální výchovy a samozřejmě i programu GLOBE! Proto jsme neváhali a s nadšením provedli další evaluaci celého programu GLOBE a jeho vlivu na žáky. Poznání je totiž povznášející a zpětná vazba na Vaší práci je obrovským darem. Pojďte se s námi vznést do oblak a zákulisí projektu. Přichystali jsme pro Vás vyhlídkový let naší evaluací! Nastupte si prosím, vyrážíme.
Jako v pohádce i naše cesta evaluací má tři hlavní zastavení, kde si odpovíme na tyto tři otázky:
Jaký je přínos programu pro rozvoj badatelských dovedností žáků? Jaký je přínos programu pro posilování vztahu k místu a pro jejich znalost místní přírody? A jaké faktory (gender, věk, vzájemné vztahy obou proměnných, míra zapojení do programu) ovlivňují ostatní uvedené proměnné?
Na tyto otázky jsem hledali odpovědí u GLOBE týmů z 2. stupně ZŠ a jejich spolužáků.
A co nám z evaluace vyšlo?
Doufáme, že Vás náš výlet evaluací programu nadchl jako nás a dodal vám další vítr do plachet. Práce, kterou společně děláme, má prostě smysl!